Tuesday, November 30, 2010

Smokey and Lily, trouble in paradise

Smokey may be encountering the fickle nature of mares, heat, and paddock drama. Here is his perspective on the issue. I tried to talk to Lily, but she was... occupied.


Hello? Hello? Are you getting this down? Yes? Okay, good.

So things were really good, and now.. what? Oh. Okay. I'll start at the beginning, sorta.

At first I was pretty fired up to be in a paddock with a mare. See, when I was with all the geldings, they picked on me pretty bad. I even got a big ol scar on my leg from them.

It's distinguishing, I think.

Then there was all this commotion and I got to move into the paddock with Lily.

Things were great. I mean she had this winking thing, and I'd never even seen a winking thing and all of a sudden I'm letting it fly (if you know what I mean) and it's all crazy and cool, and I'm in love. And I'm thinking she's in love too.

So we set up paddock keeping, hanging out with the long eared short horse. But lately I'm getting the feeling the honeymoon is over. For the last three days Lily's been standing next to the fence with Cibolo and they're all sniffy sniffy and all that. It's so irritating. I mean the guy wears boots on trail rides! Seriously can you believe she'd fall for a gelding like that?

So I chased her around a minute. It was fun!

Then she chased me around a minute. It was not fun! ):(

She was crazy, I tell you! Everyone thinks she's so sweet, but HA! Just try to boss her around when she gets like that.

Fine, I say. You hang out with that red horse. Me and the long ear kid will do our own thing.

Then the other day we went on a trail ride and I decided I'd give her a little nip, you know, cuz it's not like she could do anything about it since she had her girl on her.


See? She thinks she's all that and a bag of alfalfa.


But before I could connect, mom stopped me! She said it's not allowed. That's cuz she doesn't know how mean she's been to me. And I wasn't going to bite her that hard even.

Anyway, I think maybe it's time to give up on mares. Who needs 'em?

--Smokey.

15 comments:

allhorsestuff said...

Oh...hahaha!
Smokey, such are the ways of mares.
I think your mom captured your thought perfectly for us. You could have your own blog!
Hang in, Lilly will mellow soon...but be ready, on watch, mares reserve the right for" fickle".

Kate said...

You better watch out for that mare - they can be really mean!

Allenspark Lodge said...

Smokey 'ol buddy, I feel your pain. The little guy wears them galoshes when he goes out for a walk? No accounting for taste with gals...

Bill

Allenspark Lodge said...

Beware, Smokey. The MARE is always the boss...and they can find a huge amount of fickle ways to remind you, including flicking their tail at you on the trail, knowing you can't do a thing about it. It really is a mare thing.
Signed: Rider of one of those mares!

BrownEyed Cowgirls said...

Hahahaha.

Poor Smokey!

Dan and Betty Cooksey said...

Yep, women. Gotta love 'em.

Dan

PS: I ride a mare and I love her.

Katharine Swan said...

Panama says:

I lost my mare too, except she actually went away. She got on one of those boxes on wheels and LEFT me. Can you believe that #@%$?! So whaddya say... Do you wanna be pen pals?

Crystal said...

haha thats awesome! Poor Smokey find a girl and she quits on him, lol.

Once Upon an Equine said...

Aww Smokey. You need a big, gentle, gelding-lovin' mare like Misty. She is sweet on the boys.

Once Upon an Equine said...

Aww Smokey. You need a big, gentle, gelding-lovin' mare like Misty. She is sweet on the boys.

Susan said...

Mellie says: I like hanging with the boys as long as they behave. As soon as they start acting like they think they are in charge, my sister and I put them back in line quick.

morningbrayfarm said...

Winter (oh, I mean Smokey),

You are one master story teller! Love this post.

Fantastyk Voyager said...

I had a good chuckle over this post. Lol. Smokey, you should talk to my Scout. The stories he could tell about females- he's the only gelding with three of those gals and one over the fence too.

Rising Rainbow said...

Poor Smokey, there really is no way to figure out mares. They just are what they are. LOL

Carol said...

Cute story. I feel sorry for him :)